Apri lo sportello dei fusibili sul lato guida del cruscotto (apri la portiera e ce l'hai di lato).
https://www.autogenius.info/saab-9-3-20 ... x-diagram/
Fuses
No. Ampere rating [A] Function
A — —
B 10 Stop lights, trailer
C 30 Cabin fan, ACC
1 30 Electrically heated rear window and rear-view mirrors
2 20 Direction indicators
3 30 Cabin fan, A/C
4 15 Trunk light; switch illumination; electrically powered radio antenna
5 30 Electrically operated front seat, right
6 30 Cigarette lighter
6A 7,5 Automatic transmission
7 30 Rear window operators, rear-view mirrors, sunroof
8 15 Rear wiper
9 7,5 ACC panel
10 — —
11 7,5 DICE / TWICE
12 20 Stop lights; front fog lights
13 15 Diagnostics; radio
14 30 Front window motors
15 20 Daytime running lights
16 30 Electrically operated front seat, left
16B 30 Control module, engine management system
17 15 DICE/TWICE; instruments; memory for electrically operated driver’s seat
18 10 Airbag
19 10 ABS; A/C; rear fog light
20 20 Electric heating, front seats
21 10 Manual A/C; soft top (Convertible)
22 15 Cruise Control; direction indicators
23 20 Soft top (Convertible); telephone
24 7,5 Radio
25 30 Central locking
26 30 Control module, engine management system; ignition cassette
27 15 High beam flash; ACC
28 10 Engine management system
29 10 Right parking light; number-plate lighting
30 10 Left parking light
31 20 Reversing light; windshield wipers; headlight beam-length adjustment
32 15 Fuel pump
33 15 Electric heating of rear seat
34 10 SID; control module; automatic transmission
35 15 DICE/TWICE; main instrument panel; interior lighting
36 10 Relay, starter
37 — —
38 25 Oxygen sensor (lambda probe)
39 — —
Fusibile n°15 (comunque verifica sulla legenda che trovi sullo sportello), o inserito o disinserito (non lo so),
attiva o disattiva la funzione.
In pratica se la funzione è attiva, che tu metta lo switch su acceso o spento, gli anabbaglianti saranno sempre accesi all'accensione del quadro/motore, senza possibilità di spegnerli. Mi pare che funzioni così.
In realtà non ho mai capito il senso visto che sulle SAAB i fari non rimangono acceso ad auto spenta, quindi uno può benissimo lasciare lo switch su acceso sempre, senza rischio di scaricare la batteria poiché, appunt, non restano comunque accesi una volta spenta la macchina.